Veelgestelde vragen

Bestellen

Hoe kan ik mijn bestelhistorie terugzien?
Dit is alleen mogelijk wanneer je een account hebt aangemaakt op www.wattnou.nl. In dit account worden alle bestellingen die je hebt geplaatst bewaard, zodat je altijd kan terugkijken welke lamp je ook alweer besteld had. We bevelen dit zeker aan!

Hoe kom ik aan een kortingscode?
Wattnou heeft regelmatig leuke kortingsacties en kortingscodes. Om op de hoogte te blijven van de laatste acties kun je je inschrijven voor de nieuwsbrief, of volg ons op Facebook (www.facebook.com/wattnou).

Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen, wat nu?
Het komt voor dat bestelbevestigingen in de spam-map belanden. Wanneer je jouw bestelling goed hebt afgerond, bestaat de kans dat de bevestiging ook bij jou in de spam is terecht gekomen. Mocht-ie daar ook niet te vinden zijn, neem dan even contact op met onze klantenservice via info@wattnou.nl of  (0031) 010 7370991.

Kan ik een artikel bestellen dat niet op voorraad is?
Dat kan zeker, je bestelling wordt dan vastgehouden totdat deze volledig uitgeleverd kan worden. We houden je zo goed en duidelijk mogelijk op de hoogte van de status van jouw bestelling en de levertijd ervan. Mocht de levertijd van het product erg lang zijn, dan bieden wij je een soortgelijk alternatief!

Waar kan ik de status van mijn bestelling zien?
Wij sturen regelmatig updates over je bestelling: de bevestiging ervan, de verwerking ervan, je factuur en een bericht van verzending. Zo houden wij je van de status op de hoogte. Als je een account hebt bij ons, dan kun je ook inloggen op je account!

Kunnen jullie ook producten leveren die niet op de site staan?
Dat hangt ervan af om welk product het gaat. Je kan hier altijd vrijblijvend contact met ons over opnemen via een bericht naar info@wattnou.nl. Graag de specificaties van het gewenste product zo duidelijk mogelijk vermelden, zodat wij gauw met een concreet antwoord kunnen reageren.
Een andere, snellere optie is om langs te komen in de winkel en advies te vragen aan één van onze medewerkers. Wij hebben hier diverse verlichtings- en schakelmateriaalcatalogi die we samen kunnen doornemen om tot het product te komen wat jij zoekt! In de winkel maken we dan een bestelling voor je aan en we houden je telefonisch op de hoogte van de status daarvan.

Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?
Nee, dat is niet mogelijk. Administratief en met het oog op de betaling van de bestelling, is dit voor zowel jou als voor ons erg omslachtig. Het beste is dus om zelf, of door iemand uit je omgeving, de bestelling te (laten) plaatsen.
We kunnen je natuurlijk wel telefonisch op weg helpen met het plaatsen van jouw bestelling!

Wat moet ik doen als ik de inloggegevens voor mijn account vergeten ben?
Ga naar “Mijn account” (rechts bovenin) en klik op “Wachtwoord vergeten?”, vul het e-mailadres in waarmee je doorgaans inlogt. Je ontvangt kort daarna een e-mail om je account te resetten.
Ben je het e-mailadres kwijt waarmee je altijd inlogt? Bel even met één van onze medewerkers, zij helpen je verder: (0031) 010 7370991.

Hoe verwijder ik producten uit mijn winkelmandje?
Ga naar je winkelmandje en bij het te verwijderen artikel wijzig je het aantal naar “0” (nul). Vervolgens klik je op “winkelmandje bijwerken” en klaar is Kees!

Garantie en non-conformiteit

Op geleverde producten van snoerboer is de wettelijke garantie van toepassing. Dat wil zeggen dat het betreffende product datgene is of moet doen wat je er als consument in alle redelijkheid van mag verwachten.

Aan bovenstaande recht is geen termijn gekoppeld, het ene product gaat immers langer mee dan het ander en van het ene product wordt ook weer meer verwacht dan van het andere. Wil je hier meer over weten, bekijk dan onze algemene voorwaarden.

Wanneer je een product hebt ontvangen dat niet voldoet, zal Wattnou zorgen voor herstel of vervanging van het betreffende product. Is herstel of vervanging niet (meer) mogelijk, dan restitueert snoerboer het aankoopbedrag. Hierbij is het van belang dat je kunt aantonen dat het product bij ons gekocht is. Elke bewijs van aankoop is hierbij voldoende.

De eerste zes maanden na aankoop geldt tevens een omgekeerde bewijslast. Dat wil zeggen dat Wattnou moet bewijzen dat het defect te wijten is aan een fout van de koper.

Heb je een product ontvangen dat niet doet wat er van verwacht mag worden, meldt dit dan uiterlijk binnen 2 maanden nadat je het product hebt ontvangen.

Door Wattnou bepaalde garanties zijn extra garanties en hebben geen invloed op de wettelijke garanties. Je kunt je dus te allen tijde beroepen op de wettelijke garanties.

Melden bij verkeerd ontvangen producten

Heb je een verkeerd product ontvangen, bijvoorbeeld een ander product dan je eigenlijk besteld hebt, dan vragen we je vriendelijk om ons hiervan zo snel als mogelijk na ontdekking van op de hoogte te stellen. Melding van verkeerd ontvangen producten dient uiterlijk 2 maanden na ontvangst van je pakket aan ons te worden doorgegeven. Uiteraard zorgen wij in dit geval voor kosteloze verzending van het juiste product.

Betalen en facturatie

Welke betaalmethodes hanteert Wattnou?
Ideal: betaal direct via jouw bank;
PayPal: betaal online zonder je gegevens te delen;
Afterpay: betaal pas wanneer je het product ontvangen hebt;
Mastercard, Visa: betaal met je creditcard;
GiroPay (DU): online-banking dat vooral in Duitsland wordt gebruikt;
Sofort banking (DU): betaal direct via jouw bank (gebruikelijk in Duitsland);
Bancontact/Mister Cash (BE): betaal direct via jouw bank (gebruikelijk in België);
Bankoverschrijving: betaal via een bankoverschrijving onder vermelding van jouw bestelnummer.
Zodra de betaling bij ons binnen komt, pakken we meteen je bestelling in. Houd er rekening mee dat het tot 2 werkdagen kan duren voor een betaling door de bank voltooid wordt;
Op rekening: alleen mogelijk voor bedrijven met een geldig BTW-nummer

Kan ik achteraf betalen voor mijn bestelling?
Jazeker, hiervoor kan je de optie “Afterpay” kiezen. Met deze optie betaal je pas wanneer je de producten hebt ontvangen.

Wat als mijn betaling mislukt is?
Wanneer je betaling niet gelukt is, maar je je bestelling wel wil doorzetten, neem dan direct contact op met onze klantenservice via info@wattnou.nl of (0031) 010 7370991. Zij bieden je een passende oplossing.

Kan ik mijn adresgegevens nog wijzigen na het ontvangen van mijn factuur?
Nee, dat is niet mogelijk. Wees er dus op alert dat je de gegevens direct goed invult! Het verzendadres kan nog wel gewijzigd worden, zorg er dan wel voor dat je dit direct na plaatsing van je bestelling doet.

Kan ik achter nog BTW terugvragen bij mijn intercomunitaire levering(BE)?
Nee, voor het afronden van je bestelling wordt vriendelijk doch dringend verzocht je BTW-nummer in te vullen voordat je de bestelling bevestigt en afrond. Alleen wanneer wij een geldig BTW-nummer ontvangen met de bestelbevestiging, kunnen wij het BTW-bedrag terugstorten.

Kan ik een kopie van mijn factuur ontvangen?
Ja hoor, waag er even een mailtje over naar info@wattnou.nl en onze klantenservice helpt je verder.

Het Wattnou-assortiment

Kan ik het assortiment van Wattnou in het echt bekijken?
Dat kan absoluut. Wattnou heeft naast een webshop ook een fysieke winkel en die is te vinden aan de Nieuwe Binnenweg 190 – voor de openingstijden kijk je op www.wattnou.nl/de-winkel.html. In augustus zullen wij een tweede vestiging openen aan de Wilhelminastraat 46 in Breda.

Heeft Wattnou ook cadeaubonnen?
Jazeker! Wattnou heeft cadeaubonnen van €5,00 - €1000,00. Deze zijn inwisselbaar op wattnou.nl of in de winkel. Je kunt de cadeabon tevens inwisselen op snoerboer.nl en snoerboer.com. Wil je een cadeaubon bestellen, klik dan hier.

Heeft Wattnou ook cadeauverpakkingen?
In de winkel wikkelen we jouw aankoop graag in een mooi papiertje. Online bestellingen pakken we niet in, maar we hebben wel een aantal producten die geschikt zijn om weg te geven: Not a Box by Snoerboer is daar een goed voorbeeld van.

Ik ben wel eens in de winkel Wattnou geweest en jullie verkopen daar ook snoeren (e.d.), maar die vind ik niet terug in de webshop. Waar kan ik die vinden?
Wattnou is niet alleen dé verlichtingswinkel van Rotterdam, maar heeft tevens het grootste assortiment Snoerboer producten van Nederland. Snoerboer is dé webshop voor mooie gekleurde strijkijzersnoeren, fittingen en andere materialen om je eigen lamp te ontwerpen. In onze winkel vind je ruim 130 strijkijzersnoeren, tientallen fittingen en andere verlichtingsmaterialen. Liever bestellen vanuit je luie stoel? Ga dan naar www.snoerboer.nl.

Verzenden & retourneren

Hoeveel verzendkosten betaal ik?
Bij een bestelling boven de €35,00 vervallen de verzendkosten voor bestellingen binnen Nederland en België.

Brievenbuszending kost €2,50 – alleen mogelijk in Nederland;
Verzending pakketpost Nederland kost €5,50;

Als ik buiten Nederland woon, kan ik dan ook bij Wattnou bestellen?
Absoluut! Wattnou verzendt wereldwijd. Neem contact op met info@wattnou.nl voor een prijsindicatie van de verzendkosten en de levertijd.

Is het mogelijk dat ik een deellevering ontvang?
Uit milieuoverwegingen probeert Wattnou zoveel mogelijke complete bestellingen te versturen in plaats van separate producten. Wens je toch een deellevering te ontvangen, dan is het raadzaam daarover in contact te raken met onze klantenservice via info@wattnou.nl of (0031) 010 7370991.

Wat is de verzendtijd?
Bestel en betaal je doordeweeks voor 16:03 uur, dan heb je het de volgende dag in huis – mits alle bestelde producten op voorraad zijn. We streven ernaar bestellingen binnen 24 uur uit te leveren, mocht dit niet lukken dan word je hiervan op de hoogte gesteld en ontvang je een nieuwe leverdatum.

Met welke partij verzendt Wattnou mijn pakket?
Wattnou draagt nagenoeg alle particuliere zendingen binnen Nederland en België over aan PostNL. Soms komt het voor dat een bestelling verzonden wordt met DHL.
Bestellingen naar zakelijke adressen in Nederland worden bezorgd door DPD. In België gebeurt dit met PostNL.

Ontvang ik een track&trace code om mijn bestelling te volgen?
Ja, wij versturen altijd per e-mail een track&trace code (m.u..v brievenbuspakketten), waarmee je je bestelling kunt volgen. Zo houd je eenvoudig in de gaten wanneer je pakketje thuisbezorgd wordt.

Wat doet de vervoerder als ik niet thuis ben?
Wanneer je op het moment van bezorging niet thuis bent, zal de vervoerder proberen het pakket bij de buren of bij een nabij ophaalpunt af te leveren. Uiteraard stelt de vervoerder je hiervan op de hoogte middels een notitie. In het geval van een mislukte afleverpoging zal de vervoerder een briefje achterlaten waarmee je eenvoudig een nieuw aflevermoment of een afhaalpunt kunt kiezen.

Kan ik mijn bestelling ook laten bezorgen op een postbusadres?
Dat is alleen mogelijk wanneer het gaat om een particuliere bestelling binnen Nederland.

Kan ik mijn bestelling ergens afhalen?
Zeker weten, dat kan in de winkel Wattnou op de Nieuwe Binnenweg 190 te Rotterdam (www.wattnou.nl/de-winkel) of in het magazijn van de Wattnou groothandel op de Veilingweg 44 te Rotterdam. Vergeet niet (een kopie van) de bestelbevestiging mee te nemen.
Op het moment dat de bestelling voor je klaar ligt, ontvang je hiervan direct bericht. Over het algemeen ligt een afhaalbestelling op de Veilingweg dezelfde dag nog voor je klaar. In onze winkel is dit vaak de eerstvolgende werkdag. Voor de status van je bestelling kun je natuurlijk altijd even bellen naar (0031) 10 3072296.

Wat moet ik doen wanneer ik een verkeerd product heb ontvangen?
Neem uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst, dan wel tekening van ontvangst van het pakket, contact op met onze klantenservice via een bericht naar info@wattnou.nl of een telefoontje naar (0031) 10 3072296.

Hoe gaat het in zijn werk als ik één of meerdere producten wil retourneren?
Voor het beleid van Wattnou omtrent garantie en retourzendingen verwijzen we je graag door naar de uitgebreide informatiepagina: https://www.wattnou.nl/garanties-en-retouren.

Help! Één of meerdere producten zijn kapot aangekomen, wat nu?
Het belangrijkste is dat er melding van het gebrek of mankement wordt gedaan bij Wattnou via info@wattnou.nl of (0031) 10 3072296. Een dergelijke melding dient binnen drie werkdagen na ontvangst/ tekening van het pakket te geschieden, zodat er binnen de organisatie ruimte is voor kortstondig onderzoek. Dit dient te verlopen via een herroepingsformulier, dat je kan invullen en meesturen met de retourzending.

Wens je aanspraak te maken op deze garantie verzoeken we je contact op te nemen met ons. In het geval van een defect zijn de retour transportkosten voor rekening van Wattnou. Indien het product retour gezonden wordt zonder dat er sprake is van een defect zijn de retourkosten voor rekening van de koper.

Krijg ik een bevestiging van mijn retourzending?
Wanneer de retourzending in ons magazijn is gearriveerd zal deze worden verwerkt. Je zal hiervan een bevestiging krijgen en, indien besproken, een credit ontvangen. Onze financiële administratie verwerkt vervolgens de creditfactuur – het terug te storten ontvang je dan uiterlijk 7 werkdagen erna.

Klachtenprocedure

Heb je een klacht over bijvoorbeeld een product, een levering of onze dienstverlening, dan verzoeken we je deze klacht te mailen naar info@wattnou.nl. Wanneer de klacht bij ons binnen komt, ontvang je hiervan per e-mail een ontvangstbevestiging. Vervolgens ontvang je uiterlijk binnen 14 dagen onze reactie. Wij sturen de reactie naar het e-mailadres waarmee de klacht aan ons is verstuurd.  

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr).

Reparatie en montage

Elke vrijdag van 11:00 tot 16:00 uur organiseert WATTNOU Rotterdam een lampenreparatieservice onder leiding van Opa Ampère - een gepensioneerd elektricien met waanzinnig veel liefde voor zijn vak. Het idee is dat je jouw oude of kapotte lamp bij hem langsbrengt, aangeeft wat er aan mankeert en hem diezelfde dag nog ophaalt (tenzij het Opa door drukte niet gelukt is hem te repareren).

Kom langs met jouw oude of kapotte lamp op de Nieuwe Binnenweg 190 te Rotterdam (www.wattnou.nl/de-winkel).

Technische vragen

Wat is het verschil tussen een gloeilamp, halogeenlamp, spaarlamp en ledlamp?
De grote verschillen:
1. Een gloeilamp verbruikt 100% van de aangegeven lichtopbrengst (geen besparing), een halogeenlamp verbruikt slechts 72% van de uiteindelijke lichtopbrengst (dat is een besparing van bijna 30%), een spaarlamp daarentegen verbruikt slechts 20% van de lichtopbrengst (een besparing van maar liefst 80%!!!) en tot slot bespaart de ledlamp het meest, namelijk circa 90%!
2. Een gloeilamp en een halogeenlamp kan je altijd dimmen, terwijl er nauwelijks spaarlampen zijn die je kan dimmen. Ledlampen kun je juist weer steeds vaker dimmer, maar let op: daarvoor heb je wel een speciale leddimmer nodig.
3. Een gloeilamp en een halogeenlamp hebben nog steeds een hele hoge warmteopbrengst, ze worden dus erg warm als ze branden. Een spaarlamp wordt redelijk warm en een ledlamp nauwelijks.
4. Een gloeilamp en een halogeenlamp zijn erg kwetsbaar en daardoor erg onberekenbaar wanneer het op de levensduur aankomt.

Waarom zou ik kiezen voor een ledlamp?
Naast een energiebesparing tot wel 90% en een extra lange levensduur - vaak tot wel 25.000 uur - heeft een ledlamp nog meer voordelen. Zo kun je een ledlamp bijna eindeloos aan- en uitzetten zonder dat dit invloed heeft op de kwaliteit van de lichtbron. Daarbij is led verkrijgbaar in iedere denkbare lichtkleur en zijn er zelfs al uitstekende vervangers voor het sfeerlicht van ouderwetse kooldraadlampen en gloeilampen. Een extra warmwitte lichtkleur van 2200K is voor led al lang geen probleem meer. Zoals gezegd zijn ook steeds meer ledlampen volledig dimbaar.

Wat is E27?
E27 is de benaming voor de fitting die je waarschijnlijk kent als de “normale fitting” of de “grote fitting”. “E” staat voor Edison en “27” staat voor de diameter van de fitting, die 27 mm is. De E27 is een schroeffitting.

Wat is E14?
E14 is de benaming voor de fitting die je waarschijnlijk kent als de “kleine fitting”. “E” staat voor Edison en “14” staat voor de diameter van de fitting, die 14 mm is. De E14 is een schroeffitting.

Wat is E40?
“E” staat voor Edison en “40” staat voor de diameter van de fitting, die 40 mm is. De E40 is een schroeffitting, die hoofdzakelijk in de scheepvaart wordt gebruikt en die nu nauwelijks meer voorkomt. Mocht je een oude lamp op de kop hebben getikt met een E40-fitting, geen zorgen, want wij hebben een verloopfitting van E40 naar E27 (https://www.wattnou.nl/reduceerfitting-wit-van-e40-naar-e27-voor-e40-lampen.html).

Wat is B22?
B22 is de benaming voor een grote bajonetfitting, waarbij de “B” voor bajonet staat en “22” voor de diameter van 22mm. De B22-fitting is een fitting met bajonetsluiting – te herkennen aan een gladde ronde fitting met aan weerszijde twee uitstekende staafjes.

Wat is B15?
B15 of Ba15d is de benaming voor een kleine bajonetfitting, waarbij de “B” voor bajonet staat en “15” voor de diameter van 15mm. De B15-fitting is een fitting met bajonetsluiting – te herkennen aan een gladde ronde fitting met aan weerszijde twee uitstekende staafjes.

Hoe weet ik wat de lichtkleur van een lamp is?
De lichtkleur van een lamp staat vrijwel altijd vermeld op de verpakking en bij het product. Hierin wordt onderscheid gemaakt tussen “flame”, “warm white”, “cool white” en “daylight”. In technische termen spreken we dan over hoeveel graden Kelvin een lamp is, respectievelijk is dat 2200K, 2700K, 4000K en 6000K.

Bij verschillende toepassingen horen lichtbronnen met verschillende lichtkleuren. Voor sfeerlicht, bijvoorbeeld in de woonkamer of slaapkamer, is een lichtkleur van 2200K tot 2700K veelvoorkomend. Voor werk waarbij detail van belang is, bijvoorbeeld boven een tekentafel, wordt vaak gebruikt gemaakt van daglichtlampen, ofwel 6500K.

Wattnou & jij

Wie moet ik benaderen voor een samenwerking met Wattnou?
Wij staan er altijd voor open om de opties om een samenwerking te bekijken. Stuur een bericht met de specificaties over en beelden van jouw product of idee naar ons marketingteam via marketing@wattnou.nl en zij komen zo snel mogelijk op je ideeën terug.

Waar kan ik suggesties voor producten indienen?
We zijn erg benieuwd naar wat jij in ons assortiment mist of welk product je erin vindt passen. Stuur een bericht met het product en jouw motivatie voor de opname van het product in ons assortiment naar marketing@wattnou.nl.

Ik heb een foutje ontdekt op de website, waar kan ik dat melden?
Oei, dat kan niet de bedoeling zijn geweest. Fijn dat je dit met ons wil delen! Je kunt het foutje samen met een link naar de pagina sturen naar ons marketingteam via marketing@wattnou.nl.

Social media

Facebook / Twitter / Pinterest / YoutubeInstagram